Giant

Social media przyszłością w komunikacji B2B?

Relacja

3 kwietnia odbyły się warsztaty o social media w branży budowlanej
Warsztaty były bezpłatne dla członków Construction Marketing Group
3 kwietnia w Warszawie odbyły się warsztaty dotyczące roli social media w branży budowlanej, organizowane przez Construction Marketing Group.

Warsztaty zorganizowane przez Construction Marketing Group (CMG) były jedną z inicjatyw tej organizacji polegających między innymi na pogłębianiu i szerzeniu praktyk i wiedzy marketingowych w sektorze nieruchomości komercyjnych. Spotkanie 3 kwietnia dotyczyło tematyki social media.

Wydarzenie prowadzone było przez ekspertów i praktyków mediów społecznościowych. Podzielili się oni z uczestnikami doświadczeniem i wiedzą dotyczącą stosowania social media w komunikacji Business To Business i Business To Consumer.

Radosław Górecki, przedstawiciel magazynu branżowego Eurobuild CEE postawił przez zgromadzonymi pytanie „Social Media przyszłością w komunikacji B2B?”. W swoim wystąpieniu dotknął tematyki komunikacji B2B poprzez kanały mediów społecznościowych. W jego opinii, branża w małym stopniu wykorzystuje media takie jak Facebook, Twitter czy Linkedin. Dodatkowo, działy marketingu i PR formułują swoje treści w sposób, który nie jest dostosowany do specyfiki Twittera i Facebooka. Zwrócił uwagę, iż dziennikarze zainteresują się jedynie wpisami inspirującymi czy nawet kontrowersyjnymi. Natomiast branża nieruchomości traktuje social media w pewnym sensie jako mail, służący do przekazania kolejnych informacji o nowej transakcji czy raporcie rynkowym. Taka sytuacja powoduje, iż dziennikarze nie interesują się konkretnymi wpisami. Radosław Górecki podkreślił jednak niesłabnącą rolę spotkań face-to-face oraz konferencji branżowych.

Z uczestnikami rozmawiał również Michał Siejak, przedstawiciel firmy NuOrder, zajmującej się prowadzeniem kampanii marketingowych, między innymi poprzez kanały social media. Przedstawił on techniczne aspekty związane z tego typu komunikacja z klientami i partnerami biznesowymi. Stwierdził, iż portale społecznościowe mogą być bardzo użyteczne w kontaktach z podwykonawcami lub klientami.

Biorąc pod uwagę ekspercki, ale z reguły nielifestylowy charakter branży budowlanej, większości marek zdecydowanie odradzamy wchodzenie w Social Media rozumiane jako np. Fan Page na Facebooku. Takie rozwiązania generują spore koszty i bardzo słabe zwroty z inwestycji. Obszarem z zakresu Social Media, który może okazać się interesujący dla bardzo wielu marek są natomiast fora internetowe. Możemy na nich znaleźć mnóstwo klientów poszukujących porad i uwiarygodnienia swoich zakupowych decyzji. Klientów tych możemy ich na bieżąco monitorować i lokalizować, następnie w sposób jawny komunikować się z nimi, co w sposób bezpośredni wpływa na sprzedaż - zauważył Michał Siejak.

Warsztaty prowadzone były w formie otwartej, inspirującej i zachęcającej do dyskusji. Spotkanie było bezpłatne dla członków CMG, a nowi członkowie mogą do niej dołączać poprzez rekomendację.


0.0
Napisz pierwszy komentarz