Archicom logoNowy Styl Group logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoBałtyckie Centrum Biznesu Sp. z o.o. logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoTorus logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoVastint Poland Sp. z o.o. logoINTERBIURO logoDEVCO Sp. z.o.o. logoOlivia Business Centre logoSpectra Development logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoINTER-BUD logoAgrobex Sp. z o.o. logoPorto Office A Sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoCOTEX Office Centre logoPodium Investment logoKontor logoUNIMOR Development S.A. logoHAVRE Sp. z o.o. logoARTSERVIS sp. z o.o. logoForbo Flooring Systems Polska logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoVantage Development S.A. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoFYI Commercial Consulting logoTétris Poland logoCity Space logoBusiness House logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Wykorzystać na nowo, czyli kilka słów o modernizacji obiektów

|
Wirginia Leszczyńska, Managing Director w firmie DL Invest Group
Stara Poczta Gliwice jako obiekt biurowo-handlowo-usługowy DL Center Point Gliwice zyska „nowe życie”
Jak przekształcić starszy budynek w biurowiec atrakcyjny dla współczesnego najemcy? O modernizacji obiektów DL Center Point w Katowicach i Starej Poczty Gliwice rozmawiamy z Wirginią Leszczyńską, Managing Director w firmie DL Invest Group.
Wirginią Leszczyńską, Managing Director w firmie DL Invest Group
Wirginia Leszczyńska, Managing Director w firmie DL Invest Group

Dlaczego zdecydowali się Państwo na modernizacje istniejących obiektów?

 

Przede wszystkim należy podkreślić, dlaczego zdecydowaliśmy się na zakup obiektów o charakterze historycznym. Budynki objęte ochroną konserwatorską to w większości przypadków nieruchomości o wyjątkowej architekturze, estetyce i funkcjonalności, które posiadają bardzo dobre i stabilne elementy konstrukcyjne. DL Center Point Katowice, przy ulicy Mielęckiego, to przede wszystkim biurowiec o doskonałej lokalizacji w samym sercu miasta, wyróżnia się on nie tylko piękną elewacją, ale również elementami wykończenia wnętrz, takimi jak poręcze czy balustrady, a także bardzo funkcjonalnym układem komunikacji wewnątrz budynku. DL Center Point Gliwice to nasz nowy nabytek, natomiast już na dzień dzisiejszy możemy śmiało zaznaczyć, że jest to wyjątkowy obiekt o niespotykanej w dzisiejszych czasach architekturze, dzięki czemu jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych w tym mieście. 
Decyzja o modernizacji takich biurowców w naszej firmie podyktowana jest przede wszystkim bardzo dobrą znajomością danych nieruchomości, a w ślad za tym możliwością maksymalizacji potencjału inwestycyjnego zarówno od strony komercjalizacji, jak i podniesienia wartości portfela nieruchomościowego. 

 
Jakie są plusy i minusy wykorzystania istniejącego budynku?

 

Zaczynając od minusów jest to przede wszystkim ograniczona możliwość adaptacyjna. W przypadku biurowców możliwość rozbudowy, czy też samej przebudowy jest zazwyczaj niewielka, a samo jej dostosowanie do planowanego przeznaczenia jest bardziej wymagającym procesem inwestycyjnym.
Natomiast jeżeli chodzi o plusy to przede wszystkim należy wymienić wzbogacenie portfolio nieruchomości obiektami wyjątkowymi o przepięknej architekturze i historii. Sporą zaletą jest również fakt, iż zazwyczaj są one utrzymane w dobrym stanie, zatem prace modernizacyjne przebiegają szybko i sprawnie, a jak wiadomo oszczędność czasu w połączeniu z wysoką jakością produktu są bardzo istotne w całym procesie inwestycyjnym. 

 

Jak dostosować starszy budynek do potrzeb obecnych najemców?

 

Dostosowanie takich obiektów jak DL Center Point Katowice czy DL Center Point Gliwice wiąże się przede wszystkim z podniesieniem klasy budynku dzięki zastosowaniu rozwiązań charakterystycznych dla biurowców klasy A, czyli takich jak klimatyzacja, podniesione podłogi, naturalne doświetlenie, uchylne okna, alternatywne źródło zasilania, optymalizacja zużycia mediów, etc. Dla naszych najemców liczy się komfort pracy, ale nie jest im też obojętny prestiż lokalizacji własnego biura, zwłaszcza jeżeli chodzi o sektor prawniczy i finansowy. Usprawnienia istniejących obiektów dają nam możliwość zaoferowania wyjątkowego biurowca wyposażonego w nowoczesne instalacje. 


Co jest najtrudniejsze w modernizacji istniejących obiektów?

 

Przy modernizacji istniejących budynków stajemy przed wyzwaniem dostosowania obiektu do planowanego zamierzenia inwestycyjnego, a ponieważ nie jest to obiekt realizowany przez naszą firmę wówczas możemy się spodziewać pewnych niewiadomych, które mogą wpłynąć zarówno na harmonogram, jak i budżet przewidziany dla danej lokalizacji. Natomiast podchodząc każdorazowo do tego typu inwestycji przede wszystkim analizujemy je bardzo dokładnie w związku z czym jesteśmy w stanie ograniczyć powyższe zagrożenie do minimum. 
W przypadku starszych obiektów należy również wziąć pod uwagę ochronę konserwatorską, która ma na celu zachowanie historycznego charakteru obiektu. Przy takich inwestycjach przede wszystkim realnie szacujemy harmonogram, ponieważ odrestaurowanie poszczególnych elementów jest bardzo czasochłonne, a obligują nas jednocześnie terminy wynikające z umów podpisanych z najemcami. 

 

  • 1
  • 2

0.0
Dodaj nowy komentarz
Komentarze 2
HannaK :
Rewitalizacje starszych obiektów to trend ogólnokrajowy
18 listopada 2016 15:16
Anna :
Nie zgodze się z tym. Takie obiekty są poddawane rewitalizacji głównie z braku możliwości wybudowania nowych w centrum miasta. Większość firm wybiera jednak budowę niż rewitalizację jeżeli jest taka możliwość.
8 marca 2017 10:23
mantra