Forbo pod logo

Brytyjski fotograf zwycięzcą konkursu CBRE

Z branży

Zwycięskie zdjęcie Marka Frencha
Drugie miejsce, zdjęcie fotografa Glenn Surtees
Zakończył się konkurs fotograficzny Urban Photographer of the Year, organizowany przez CBRE.

Mark French, brytyjski fotograf, zatryumfował w tegorocznej edycji konkursu  Urban Photographer of the Year na najlepszą fotografię o tematyce miejskiej. Jego zdjęcie, zrobione w Hongkongu, zatytułowane „Wyglądać dobrze w trakcie pracy”, pokonało 12 500 fotografii nadesłanych z całego świata.

Konkurs organizowany jest przez CBRE od sześciu lat i jest największym tego typu konkursem fotograficznym na świecie. Tegoroczna edycja była rekordowa pod względem nadesłanych prac. Autorzy pochodzili ze 118 krajów. Z Polski napłynęły 264 zdjęcia.

Celem konkursu jest zachęcenie fotografów do zawarcia na zdjęciu kwintesencji życia i pracy w miastach i miasteczkach. Fotografie mogą być wykonane zarówno przez profesjonalistów, jak i amatorów. Główną nagrodą jest luksusowe foto-safari w wybranym miejscu na świecie.

Tegoroczna edycja konkursu wzbudziła duże zainteresowanie i przyciągnęła rekordową liczbę uczestników z całego świata. Jury miało trudne zadanie aby wybrać najlepsze zdjęcie, gdyż poziom nadesłanych prac był bardzo wysoki. Jednakże wszyscy byli zgodni, że to mistrzowskie zdjęcie Marka Frencha jest numerem jeden - powiedział Michael Strong, Prezes CBRE na region Europy, Środkowego-Wschodu i Afryki.

Zwycięskie zdjęcie przedstawia samotność motorniczego w tłumie reklam, podczas największego ruchu ulicznego w Hongkongu o godzinie 9.00 rano. Na drugim miejscu uplasowała się praca brytyjskiego fotografa Glenn Surtees, który zrobił zdjęcie pracownika przeprowadzającego inspekcję dachu teatru o godz. 7:00 w Singapurze. Trzecia nagroda powędrowała do Portugalczyka -  Rui Pedro Moura Barbosa Dias, który na zdjęciu zawarł strażaka w trakcie gaszenia pożaru w fabryce. Dodatkowo nagrodzono 24 fotografie przedstawiające każdą godzinę doby z życia miast.

Bardzo się cieszę ze zwycięstwa w konkursie, do którego napłynęło tak dużo inspirujących fotografii. Zdjęcie zrobiłem na krótko po tym jak się przeprowadziłem do Hong Kongu i byłem przytłoczony ilością wszechobecnych tam reklam. Kiedy przyjrzałem się uważniej, dostrzegłem, że reklama zamieszczona na tramwaju będzie interesującym kontrastem pomiędzy ekspresją na twarzach pasażerów a motorniczym, który sprawdzał swoje odbicie w lusterku w trakcie porannego szczytu miejskiego – skomentował Mark French, zwycięzca Urban Photographer of the Year 2013.


0.0
Tagi: CBRE
Napisz pierwszy komentarz
CubiForms
mantra