DEVCO Sp. z.o.o. logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoCOTEX Office Centre logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoINTER-BUD logoPorto Office A Sp. z o.o. logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoBałtyckie Centrum Biznesu Sp. z o.o. logoAgrobex Sp. z o.o. logoNowy Styl Group logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoCity Space logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoTorus logoINTERBIURO logoArchicom logoFYI Commercial Consulting logoUNIMOR Development S.A. logoOlivia Business Centre logoTétris Poland logoSpectra Development logoAluprof S.A. logoHAVRE Sp. z o.o. logoVantage Development S.A. logoPodium Investment logoARTSERVIS sp. z o.o. logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoKontor logoBusiness House logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoForbo Flooring Systems Polska logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

Pociąg do biura, czyli dlaczego coraz więcej inwestycji powstaje w pobliżu dworców kolejowych?

West Station
Lokalizacja budynku biurowego nadal odgrywa kluczową rolę z punktu widzenia najemcy. Centralne położenie coraz częściej traci na znaczeniu na rzecz doskonałego skomunikowania. Nie dziwi zatem fakt, że z roku na rok, w Polsce coraz bardziej na popularności zyskują okolice dworców kolejowych.

Lokalizacja budynku biurowego w dalszym ciągu odgrywa kluczową rolę z punktu widzenia najemcy, ale dzisiaj postrzegana jest nieco inaczej niż jeszcze kilka lat temu. Centralne położenie coraz częściej traci na znaczeniu na rzecz doskonałego skomunikowania, rozumianego jako dostęp do dobrze rozwiniętej infrastruktury drogowej oraz środków komunikacji miejskiej i dalekobieżnej. Nie dziwi zatem fakt, że z roku na rok, w Polsce coraz bardziej na popularności zyskują okolice najważniejszych dworców kolejowych. Wcześniej nierzadko zaniedbane i straszące pustką, stopniowo przekształcające się w nowoczesne dzielnice biznesowe.

 

Na zachodzie Europy potencjał sąsiedztwa dworców jako doskonałej lokalizacji pod kątem centrów biznesowych doceniono już wiele lat temu. Do Polski trend ten dotarł stosunkowo niedawno, a jednym z jego prekursorów na rynku warszawskim była międzynarodowa grupa deweloperska HB Reavis.

 

Lokalizacje biurowe w pobliżu warszawskich dworców kolejowych to ciekawa alternatywa dla istniejących dzielnic biznesowych, często ciasnych i zatłoczonych, a przy tym również trudno dostępnych środkami komunikacji miejskiej, o komunikacji dalekobieżnej nie wspominając – mówi Stanislav Frnka, Prezes Zarządu HB Reavis Poland. I dodaje: – W HB Reavis bardzo uważnie obserwujemy rynek i stale zmieniające się potrzeby najemców. Już kilka lat temu zaobserwowaliśmy, że z roku na rok dla naszych potencjalnych klientów coraz większe znaczenie ma nie tyle centralne położenie danej inwestycji, co jej skomunikowanie. Idąc tym tropem postanowiliśmy nabyć niezagospodarowane grunty usytuowane w pobliżu dwóch bardzo istotnych dla Warszawy węzłów komunikacyjnych, jakimi są dworce kolejowe Warszawa Gdańska oraz Warszawa Zachodnia. Ogromny sukces projektów zlokalizowanych na tych działkach udowodnił, że nasza decyzja była przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. I to nie tylko z punktu widzenia pracowników podróżujących do biura środkami komunikacji miejskiej, ale również pasażerów kolei, którzy dzięki bliskości wysokiej klasy kompleksów biurowych pozyskali dostęp do bogatszej oferty usługowo-handlowej oraz przyjaznej przestrzeni miejskiej otaczającej nasze inwestycje.

 

W sąsiedztwie wyżej wymienionych dworców, HB Reavis zdecydowała się zrealizować aż dwa z czterech dotychczasowych projektów w stolicy. Pierwszy z nich to Gdański Business Center (GBC), ostatecznie ukończony latem 2016 roku. Drugi to West Station powstający tuż obok dworca Zachodniego – pierwszy etap tej inwestycji został właśnie oddany do użytku.  

 

  • 1
  • 2

0.0
Napisz pierwszy komentarz
mantra