Proton Office

Nowy pakiet usług pomaga zarządzać nieruchomością w czasie epidemii

|
Dezynfekcja metodą zamgławiania, zdalny pomiar temperatury przy pomocy kamer termowizyjnych i czyszczenie środkami wirusobójczymi. To podstawowe elementy nowego pakietu rozwiązań specjalnych dla biurowców podczas koronawirusa.

Z możliwości pracy zdalnej może korzystać wiele przedsiębiorstw, ale nie wszystkie. Home office to dobre rozwiązanie zwłaszcza dla firm opierających swoją działalność na pracy typowo biurowej. Natomiast w zaawansowanych parkach technologicznych, magazynach, centrach logistycznych lub zakładach produkcyjnych wciąż konieczna jest fizyczna obecność pracowników. Wówczas niezbędne jest zapewnienie im bezpiecznych warunków pracy, szczególnie gdy mamy do czynienia z obecną sytuacją kryzysową. W związku z tym czynności takie jak utrzymanie czystości, kontrola dostępu, przeglądy instalacji i ochrona obiektu nabierają szczególnego znaczenia.

 W odpowiedzi na aktualną sytuację rozprzestrzeniania się koronawirusa koniecznie jest wprowadzenie w firmach dodatkowych środków ostrożności – przestrzega Daniel Kwiatkowski, wiceprezes Impel Synergies. Jakie to środki?Są to pomiary temperatury i wywiady z osobami wjeżdżającymi na teren obsługiwanej nieruchomości, automatyczna awizacja przyjazdu, organizacja wyizolowanych pomieszczeń, częstsze przeglądy i dezynfekcje klimatyzacji, intensyfikacja i zwiększenie częstotliwości sprzątania oraz odkażania klamek czy barierek, a także prewencyjna dezynfekcja instalacji i całych pomieszczeń poprzez zamgławianie – wymienia. Dodaje, że aby skutecznie zarządzać nieruchomością w czasie epidemii, należy reagować na bieżąco i dostosowywać zakres usług do zaistniałej sytuacji.

 

Usługi specjalne na kryzys

W zarządzaniu sytuacją kryzysową najskuteczniejsze są kompleksowe rozwiązania, które ograniczają ryzyko oraz umożliwiają pracę na terenie obiektu z zachowaniem niezbędnych zasad bezpieczeństwa. Aby przeciwdziałać skutkom epidemii i jak najlepiej zarządzać nieruchomością w tym czasie, Grupa Impel przygotowała zestaw usług specjalnych. Jego elementy to: dezynfekcja, higiena i ochrona, zdalny pomiar temperatury, szybka rekrutacja oraz bezpieczna praca zdalna.

Pierwszą częścią zestawu jest dezynfekcja. Aby uzyskać jak najlepsze efekty, korzysta się z metody manualnej, metody zamgławiania i metody ozonowania. Konieczne jest przy tym dostarczenie preparatów dezynfekujących oraz środków ochrony osobistej. Prawidłowe przeprowadzanie dezynfekcji jest teraz bardzo ważne. Właściciele i zarządcy obiektów publicznych muszą zwracać na proces większą uwagę, ponieważ stan epidemii na całym świecie wymusił potrzebę częstego i starannego odkażania pomieszczeń i przestrzeni otwartych.

Drugim ważnym elementem jest zdalny pomiar temperatury. Przeprowadza się go wszędzie tam, gdzie panuje wzmożony ruch. Pomiar temperatury osób przebywających w grupie jest możliwy dzięki wykorzystaniu systemów termowizyjnych.

 Kamery najczęściej montuje się przy wejściu do lobby w biurowcach i przed wejściami do firm produkcyjnych – mówi Jakub Obajtek, dyrektor sprzedaży produktu outsourcing procesowy w Sanpro Synergies – spółce należącej do Grupy Impel.

Pomiar bazuje na temperaturze kącików oczu i odbywa się w czasie od 0,1 (czyli w czasie rzeczywistym) do 0,3 sekundy, w zależności od systemu. Zaletą tego rozwiązania jest możliwość mierzenia temperatury osób poruszających się, dzięki czemu ruch ludzi nie jest wstrzymywany. W przypadku stwierdzenia podwyższonej temperatury ciała system wysyła odpowiednie informacje alarmujące. Co ważne, technologia pomiarowa proponowana przez Sanpro Synergy eliminuje wpływ warunków zewnętrznych np. przebywania człowieka na słońcu, co odróżnia ją od standardowych metod termowizyjnych.

Dużym wyzwaniem w obecnej sytuacji, któremu muszą sprostać doświadczone firmy z branży FM, jest zapewnienie utrzymania kompletu personelu w branży handlowej czy logistycznej.

 Ułatwiamy naszym klientom utrzymanie ciągłości procesów zapewniając personel w krótkim czasie – wyjaśnia Jakub Obajtek. – Oprócz tego pomagamy zabezpieczyć się przed atakami hakerów i niekontrolowanemu odpływowi istotnych danych firmowych podczas pracy zdalnej – dodaje.

 

Zintegrowana Obsługa Nieruchomości

W zarządzaniu nieruchomością nie można wykluczyć wystąpienia sytuacji kryzysowych czy też różnego rodzaju zdarzeń niepożądanych. Mogą one nawet zagrażać zdrowiu i życiu. W takich nieoczekiwanych sytuacjach bardzo ważne jest jednoczesne zarządzanie wieloma procesami. Kompleksowe zarządzenie umożliwia Zintegrowana Obsługa Nieruchomości (ZON). Działania są zsynchronizowane i kontrolowanie przez jedną osobę, sprawującą opiekę nad wszystkimi elementami związanymi z funkcjonowaniem obiektu oraz nad poszczególnymi zespołami pracowników stacjonarnych i mobilnych.

ZON polega nie tylko na dopasowaniu odpowiednich rozwiązań, ale również na efekcie synergii.

 W zarządzaniu nieruchomością doskonale sprawdza się model kompleksowej obsługi, który integruje dedykowane rozwiązania z obszaru ochrony fizycznej i technicznej, usługi utrzymania czystości i technicznej obsługi instalacji i urządzeń budynkowych – przybliża Daniel Kwiatkowski, wiceprezes Impel Synergies. – Główną korzyścią jest osiągnięcie optymalizacji kosztowej, organizacyjnej i procesowej – zauważa.

Do tego dochodzi poprawa wskaźników biznesowych, zwiększona efektywność działań oraz prosta i transparentna współpraca z dostawcą.

Jednym z priorytetowych celów kompleksowego zarządzania nieruchomością jest zapewnienie bezpieczeństwa i poprawa komfortu pracowników zarówno w sytuacjach kryzysowych, jak również w normalnych okolicznościach. Warto powierzyć wszystkie usługi jednemu dostawcy, pozostawiając sobie jedno zadanie główne – rozwijanie biznesu.


5.0
Napisz pierwszy komentarz