Olivia Business Centre logoDEVCO Sp. z.o.o. logoUNIMOR Development S.A. logoPRO-INVEST S.A. logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoCHB14 logoCity Space logoEcho Investment logoSchüco International Polska logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoLC Corp S.A. logoCentrum Techniki Okrętowej S.A. logoBusiness House logoDoradztwo i Zarządzanie Sp. z o.o. logoSpectra Development logoKart Sp. z o.o. logoGhelamco Poland logoLobos Nieruchomości logoOmnitech Sp. z o.o. logoTorus logoGrupa kapitałowa DL Invest Group logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoHAVRE Sp. z o.o. logoPartner Capital Group logoKwiaty dla biura logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoCOTEX Office Centre logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoAgrobex Sp. z o.o. logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoDorbud S.A. logoPorto Office B Sp. z o.o. logoEURO STYL Sp. z o.o. Sp. K. logoGTV Lighting logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoArchicom logoOnyx Business Point logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoFYI Commercial Consulting logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoNowy Styl Group logoVastint Poland Sp. z o.o. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoINTERBIURO logoINTER-MAR Stanisław Marzec logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo
raport wyd 2017

Krakowskie Podgórze biurowcami stoi

|
Budynek F kompleksu biurowego Bonarka for Business w Krakowie
Jak wynika z analiz firmy Walter Herz Kraków jest zdecydowanym liderem regionalnych rynków biurowych, a zasób nowoczesnej powierzchni biurowej w mieście sięga 850 000 mkw. Do prężnie rozwijających się dzielnic należą m.in. Podgórze, Grzegórzki czy Prądnik Czerwony.

W Krakowie nie ma jednego centrum biznesowego. Biurowce powstają w różnych dzielnicach, a zainteresowaniem deweloperów cieszą się takie obszary jak np. Grzegórzki, Prądnik Czerwony czy Podgórze. Powstające budynki biurowe są odpowiedzią na wysoki popyt. Wg analiz firmy Walter Herz Kraków ma jeden z najniższych współczynników pustostanów w kraju wynoszący ok. 6 proc. Najemcami krakowskich biur są głównie firmy z sektora usług dla biznesu. Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych podaje, że w zlokalizowanych w obrębie aglomeracji centrach BPO, SSC, IT i R&D pracuje ponad 50 tys. osób.

 

Poprzemysłowy teren dzielnicą biznesu

 

Podgórze to dzielnica, która wyróżnia się na krakowskim rynku biurowym. To właśnie w tej części miasta powstaje stosunkowo dużo obiektów biurowych. Obszar ten kojarzył się niegdyś z terenami poprzemysłowymi, a zmianę jego postrzegania przyniosła właśnie rozbudowa infrastruktury biznesowej.

 

XIX w. związany był z rozwojem przemysłu w rejonie Podgórza. Powstawały tu zakłady przemysłowe, a obecność surowców mineralnych dodatkowo sprzyjała tworzeniu nowych przedsiębiorstw, kamieniołomów itd. Charakter dzielnicy zmienił się znacząco w okresie PRL-u, kiedy to Podgórze przez wielu zaczęło być postrzegane jako zaniedbany obszar Krakowa. Od kilku lat dzielnica ożywiana jest poprzez kolejne inwestycje, a Podgórze dąży do odzyskania statusu innowacyjnej części miasta. Powstające tu mieszkania, budynki handlowo-usługowe i biurowce z powodzeniem zmieniają poprzemysłowy i zaniedbany obszar Krakowa w modną, postindustrialną dzielnicę. 


Bonarka for Business – wielofunkcyjne centrum Podgórza

 

Podgórze to dzielnica, w której ciągle rozbudowuje się kompleks biurowy Bonarka for Business (B4B). Docelowo Bonarka for Business będzie składać się z 10 budynków biurowych o łącznej powierzchni najmu 95 000 mkw. W wrześniu został otwarty najnowszy, szósty obiekt kompleksu, tj. budynek F. 

 

Bonarka for Business znajduje się na terenie poprzemysłowym i stanowi jednym z większych zrewitalizowanych obszarów w Europie (więcej informacji na ten temat: B4B – projekt, który zmienił postrzeganie Podgórza). Dzielnica Podgórze była podupadłym terenem w Krakowie, jednak dzięki otwarciu kilku instytucji kulturalnych, rozbudowie terenów mieszkalnych oraz intensywnym pracom rozwojowym prowadzonym przez firmę TriGranit, obszar ten jest obecnie szybko rozwijającą się dzielnicą Krakowa – powiedział Tomasz Lisiecki, Chief Investment Officer w TriGranit, w wywiadzie dla portalu e-biurowce.pl. B4B jest laureatem konkursów m.in. "Kraków - mój dom 2014" oraz nagrody „Godło Jakości artURBANICA 2012” w kategorii architektura przestrzeni publicznej, a także „Prime Property Prize Małopolska 2013" w kategorii biurowiec.

 

Kompleks biurowy B4B jest położony w sercu wielofunkcyjnego centrum miejskiego, jakim jest Bonarka City Center. TriGranit od zawsze znany był z tak zwanej wielofunkcyjnej zabudowy oraz centrów miejskich. Jesteśmy zwolennikami budowy wielofunkcyjnego centrum miejskiego, takiego jak Bonarka, które tworzy nową dzielnicę w życiu społeczności. Liczne restauracje, organizowane wydarzenia, czy kino sprawiają, że centrum handlowe Bonarka to miejsce, gdzie można zarówno zrobić zakupy, jak i wybrać się po pracy lub w weekend. To centrum miejskie oferuje również wiele udogodnień wszystkim pracownikom Bonarka for Business, które ułatwiają im codzienne życie, a restauracje stanowią dobre miejsce na spotkania biznesowe. Pomimo iż rekultywacja i rewitalizacja opuszczonego terenu wymaga ciężkiej i długiej pracy, te dodatkowe starania są zdecydowanie tego warte – wszystkie nasze tereny pod ponowną zabudowę są obecnie jednymi z najpopularniejszych i odnoszących największe sukcesy centrów miejskich w danym regionie i społeczności miejskiej – powiedział Tomasz Lisiecki, Chief Investment Officer w TriGranit.


Biurowiec zaprojektowany jako obiekt przyjazny środowisku


W pobliżu kompleksu Bonarka for Business ulokowany jest biurowiec Green Office Center. G.O. Center ma 7 kondygnacji naziemnych i jedną podziemną, w której znajduje się garaż. Za projekt obiektu odpowiada Biuro Projektowe INDO. Green Office Center charakteryzuje się przeszkloną elewacją w formie aluminiowych, pionowych „żyletek”. Nawiązuje ona do funkcjonalnego modernizmu. 

 

Green Office Center wyróżnia się nie tylko ciekawą architekturą, ale również licznymi, zastosowanymi w nim rozwiązaniami zgodnymi z ideą zrównoważonego budownictwa. W biurowcu Inwestor wprowadził m.in. systemowe metody ograniczenia zużycia energii, dostęp do światła naturalnego i widoków zewnętrznych, indywidualną kontrolę temperatury i nawiewu powietrza w oparciu o system VRF Mitsubishi Electric, energooszczędne systemy ogrzewania i chłodzenia, oświetlenie LED części wspólnych czy nowoczesne systemy utrzymania odpowiedniej wilgotności powietrza.

 

  • 1
  • 2
Napisz pierwszy komentarz
CHB 14 Big
mantra