Olivia Business Centre logoOnyx Business Point logoCentrum Techniki Okrętowej S.A. logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoGłówka Pracuje logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoAluprof S.A. logoEURO STYL Spółka Akcyjna logoArchicom logoOcean Plaza Sp. z o.o. logoCity Office logoUNIMOR Development S.A. logoCity Space logoBusiness House logoNowy Styl Group logoLobos Nieruchomości logoAgrobex Sp. z o.o. logoReflexSun.eu – SizeFlex Sp. z o.o. logoHAVRE Sp. z o.o. logoKwiaty dla biura logoEcho Investment logoGhelamco Poland logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoAWIM Grupa Inwestycyjna logoBC INVESTMENTS sp z o.o. logoSchüco International Polska logoLC Corp S.A. logoSpectra Development logoTętnowski Development Sp. z o.o. logoVastint Poland Sp. z o.o. logoPorto Office B Sp. z o.o. logoPRO-INVEST S.A. logoDEVCO Sp. z.o.o. logoCOTEX Office Centre logoFlowcrete Polska Sp. z o.o. logoGTV Lighting logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoHAMMERMED II sp. z o.o. Nieruchomości S.K. logoTorus logoCHB14 logoFYI Commercial Consulting logoINTERBIURO logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

(Nie)zwykłe biurowce

|
Wizualizacja inwestycji Unity Centre w Krakowie
Jakie są sposoby na wyróżnienie biurowca wśród innych obiektów? Poniżej przedstawiamy kilka pomysłów stosowanych przed deweloperów.

Po pierwsze architektura


Biurowiec wyróżniający się niebanalną architekturą – można wskazać wiele przykładów takich budynków, nie tylko w polskich lub zagranicznych metropoliach. Coraz częściej biurowe perełki architektoniczne pojawiają się również w mniejszych ośrodkach. Za przykład mogą posłużyć rodzime miasta regionalne, tj. Katowice (np. projekt .KTW) lub Poznań (np. biurowiec Pixel), w których deweloperzy zrealizowali, budują lub dopiero wybudują ciekawe inwestycje. 


Nie ma uniwersalnego przepisu na projekt biurowy, który zachwyci swoją architekturą. Jednym z niezbędnych składników sukcesu architektonicznego danego obiektu jest spójna i innowacyjna koncepcja całej inwestycji. Jednak jest ona w dużej mierze uzależniona od m.in. polityki przestrzennej miasta, sąsiadującej zabudowy lub terenu, na którym powstaje biurowiec. Elementy te w niektórych przypadkach mogą narzucać na projekt znaczne ograniczenia w zakresie np. kształtu budynku, dozwolonej wysokości lub nawet używanych materiałów. Pomimo tych utrudnień, przy pomocy doświadczonych architektów, realizowanych jest coraz więcej nietuzinkowych, pod względem architektonicznym, biurowców. 


Polska branża biurowa może pochwali się wieloma takimi inwestycjami – zarówno tymi budowanymi od przysłowiowego zera, jak i tymi powstającymi w murach starych obiektów np. poprzemysłowych. W grupie tych pierwszych warto wspomnieć o warszawskim projekcie firmy Ghelamco – kompleksie Warsaw Spire, gdańskiej Alchemii realizowanej w etapach przez spółkę Torus oraz powstającym w stolicy wieżowcu Grupy Karimpol – biurowcu Skyliner. Z kolei w tej drugiej grupie znajduje się m.in. Wrocławski Park Biznesu 3 lub I etap Pomerania Office Park – budynek biurowy Zefir. 


Po drugie ciekawe wnętrze


Sposobem na wyróżnienie biurowca wśród innych inwestycji może być także ukrycie w jego wnętrzu nietypowych rozwiązań lub elementów. W tym przypadku pole do popisu jest nieograniczone – istnieje bowiem wiele pomysłów, które można z powodzeniem wykorzystać, m.in. innowacyjne technologie, niebanalny wystrój lub zielone enklawy. Przykładowo w krakowskim projekcie Kalwaryjska 33 znajdzie się rozpościerające się przez wszystkie kondygnacje drzewo, stanowiące centralny punkt biurowca. 


Czasami jednak nietypowe rozwiązanie lub nawet pomieszczenie jest już ukryte w budynku. Dotyczy to biurowców powstających w wyniku rewitalizacji starych obiektów. Nieraz w trakcie prac rozbiórkowych lub modernizacyjnych można natrafić na prawdziwe perełki. Tak było w przypadku gdańskiej inwestycji C200 Office, gdzie odkryto dwa schrony przeciwatomowe z 1984 r.   

 

  • 1
  • 2
Dodaj nowy komentarz
Komentarze 1
bon ton :
z zewnątrz to jedno ale i wewnątrz fajnie jest mieć unikalne rozwiązania dostosowane do konkretnego profilu działalności. nasza firma zatrudniła Iwonę Terczyńską z Terczyńska Design do fioletowej aranżacji, a właściwie fantazji. oczekiwaliśmy konkretnego projektu dla klientów kluczowych, bo to oni głównie nas utrzymują. i chcą widzieć ze firma jest prestiżowa i nowoczesna. projekt zachwycił najbardziej prezesa (początkowo). teraz sami widzimy jakie żniwo zbiera i dodatkowe punkty za funkcjonalność
5 grudnia 2016 18:22
Archicom - City Forum
mantra