Flowcrete Polska Sp. z o.o. logoINTERBIURO logoAluprof S.A. logoVantage Development S.A. logoFabryka Mebli Biurowych MDD logoBusiness House logoSpectra Development logoBałtyckie Centrum Biznesu Sp. z o.o. logoHAVRE Sp. z o.o. logoNowy Styl Group logoKinnarps Polska Sp. z o.o. logoPorto Office A Sp. z o.o. logoArchicom logoAgrobex Sp. z o.o. logoCOTEX Office Centre logoTorus logoPrzedsiębiorstwo Budowlane START logoDEVCO Sp. z.o.o. logoGdańska Fundacja Przedsiębiorczości logoINTER-BUD logoWEKTRA HOLDING Sp. z o.o. logoMIX Biura Sp. z o.o. sp.k. logoDom-Bud M. Szaflarski Spółka Jawna logoPodium Investment logoKontor logoArt-Deweloper Sp. z o.o. logoOlivia Business Centre logoTétris Poland logoCity Space logoARTSERVIS sp. z o.o. logoFYI Commercial Consulting logoForbo Flooring Systems Polska logoINTER-MAR Stanisław Marzec logoVastint Poland Sp. z o.o. logoUNIMOR Development S.A. logo
Kuczek-Maruta Kancelaria Radców Prawnych logo

EKO Ghelamco coraz bliżej budowy Dworca Warszawa Gdańska

Koncepcja zagospodarowania Dworca Warszawa Gdańska
Koncepcja zaprezentowana przez Ghelamco
PKP S.A. do dalszych negocjacji odnośnie zagospodarowania terenu Dworca Warszawa Gdańska zaprosiły Ghelamco.

Koncepcje zagospodarowania terenu przedstawiły trzy podmioty: Konsorcjum Ymma Holding B.V., Penta Investments Sp. z o. o., Penta Investments Limited; Ghelamco GP 6 Sp. z o.o. HQ Sp. k.a. oraz Konsorcjum Immobel Poland Sp. z o. o., Immobel SA. Do dalszych negocjacji w sprawie zagospodarowania terenu zaprosiliśmy Ghelamco GP 6 sp. z o.o. HQ sp. komandytowo-akcyjna. Rozmowy nadal trwają. Planujemy, że podpisanie umowy z ostatecznym inwestorem nastąpi w I kwartale br. - informuje Aleksandra Dąbek z Biura Prasowego Polskich Kolei Państwowych.

 

 

Projekt przedstawiony przez Ghelamco powstał w renomowanej pracowni SUD Architekt Polska. Jego założeniem jest stworzenie nowej tkanki miejskiej, której kluczowym punktem będzie nowy Dworzec PKP. Ma on pełnić rolę nowoczesnego węzła komunikacyjnego, oferującego również punkty usługowo-handlowe dla podróżnych.

 

 

Jednym z najważniejszych założeń koncepcji Ghelamco jest stworzenie dotychczas nieistniejącego urbanistycznego i funkcjonalnego połączenia między Śródmieściem a Żoliborzem, które obecnie są rozdzielone terenami kolejowymi. Projekt zakłada budowę platformy nad torami kolejowymi i peronami. Mają tam powstać dwie promenady zintegrowane z wewnętrznymi ogrodami miejskimi i sąsiadującymi budynkami komercyjnymi.

 

 

Ghelamco zamierza w swojej koncepcji połączyć wiele funkcji, wśród których wymienić można transport publiczny, strefę przesiadkową, nowy dworzec kolejowy, metro, biura, usługi, handel, tereny rekreacyjne oraz tereny zielone. Kompleks ma powstać zgodnie z wytycznymi ekologicznego certyfikatu BREEAM.


0.0
Dodaj nowy komentarz
mantra